5 روش برای تغییر سبک زندگی(لایف استایل)

دیگر هیچ شکی نکنید. عادت های بد را از بین ببرید و کارهای خوب را جایگزین کنید و سبک زندگیتان را عوض کنید. این کلید موفقیت شما برای داشتن یک لایف استایل خب است و می بینید که چقدر در روحیه تان موثر خواهد بود. پس این مقاله را از دست ندهید.

1.       انگیزه خود را پیدا کنید

 همه ما اهدافی داریم. فرقی ندارد ورزش کردن باشد یا رژیم گرفتن برای سلامتی. مهم این است که بدانیم چرا این چیزها را می خواهیم. رابین اندرسون، محقق موسسه علوم تغذیه معتقد است که" برای رسیدن به انگیزه هایمان باید یک جستجوی روحانی در وجود خود انجام دهیم. ما از افراد می خواهیم تا با دید بازتری به زندگیشان نگاه کنند، اگر شما سبک زندگیتان را تغییر دهید، آن سبک چه شکلی خواهد بود؟ و چه چیزهایی برایتان همه است؟"

تغییر همیشه سخت است. برای تغییر باید چیزی بدست بیاورید و از طرفی همیشه سرتان شلوغ است و یادتان می رود تا از روزمرگی زندگی خارج شوید.

چیزی که مهم است این است که دلیل اصلی خود شما برای اینکه می خواهید تغییر کنید، چیست نه حرف پزشک یا همسرتان. دکتر اندرسون می گوید "اگر شما فقط بخاطر بایدها تغییر کنید و نه بخاطر خودتان و علایقتان، مطمئنا به نتیجه نمی رسید."


2.       همه چیز را یکمرتبه تغییر ندهید

  اول هدف هایتان را بنویسید و بعد راه هایی برای رسیدن به آنها پیدا کنید. ایده ای را انتخاب کنید که مطمئن باشید که می توانید انجام دهید، وقتی به آن رسیدید سپس گامی به سمت هدف جدید بردارید. این روش آهسته و پیوسته می تواند باعث تغییرات بلند مدت و ماندگار در لایف استایل شما شود. هیچ کاری انجام ندهید، مخصوصا وقتی که به کاهش وزن می رسد و آمادگی کافی ندارید. وقتی تحت استرس شدی هستید هیچ وقت به سمت تغییر سبک زندگی تان نروید، بلکه اجازه دهید تا اوضاع آرام شود تا بتوانید تمرکز لازم را بدست آورید.


3.       مشوق های اطرافتان را پیدا کنید

       پشتیبانی از طرف دیگران باعث می شود تا  شما به اهدافتان برسید. از افراد مهم زندگی تان مثل همسر یا مادر و پدرتان بخواهید تا به شما کمک کنند مثلا وقتی می خواهید خوردن تنقلات قبل از خواب را ترک کنید از آنها بخواهید تا لااقل جلوی شما تنقلات نخورند تا شما هوس نکنید و این را خیلی جدی از آنها بخواهید. به کلاس ورزشی بروید و یا هر روز پیاده روی کنید.


4.       پیشرفت خود را هر روز چک کنید

      وقتی سرتان شلوغ می شود احتمال اینکه تغییرات را حس نکنید خیلی زیاد است. کارهایی که در این مدت انجام دادید و پیشرفت هایی که داشتید تا سبک زندگی تان را بهتر کنید جایی یادداشت کنید. وقتی به هدف هایتان رسیدید، به خودتان جایزه بدهید. دکتر اندرسون می گوید اگر می خواستید عادت غذایی تان را تغییر دهید و موفق شدید پس بهتر است این جایزه چیزی غیر از خوراکی باشد.


5.       از بازخورد تغییرات خودتان بیاموزید

خودتان را برای خوردن یک تکه کیک عذاب ندهید. این نقص شما نیست که کیک دوست دارید، پس آنقدر هم سخت نگیرید. ولی برای بهتر شدن سبک زندگی تان تلاش کنید و شاد زندگی کنید.