همه ما شنیدیم که از قدیم گفته اند رنگی گلی که هدیه می دهید نشانه خاصی دارد، از گل رز سرخ گرفته تا   گل زرد رنگ هرکدام معنی و مفهوم عمیقی دارند که بهتر است در هنگام کادو دادن به هر کس به آن دقت کنیم. رنگ گلی که انتخاب کنیم به اندازه نوع گل اهمیت دارد و احساس و حس ما را بیان می کند.

اگر از دنیای رنگ ها سر در بیاوریم و بدانیم هر رنگ برای کادو دادن نشانه چه حس و انرژی است، از رنگ ها به جا استفاده می کنیم. با ما همراه باشید.

گل های آبی:

آبی کم رنگ یا آبی هندی و یا آبی پر رنگ می تواند نگرانی های روحی را آرام کند و نشانه صلح و آرامش است. یک جعبه گل آبی رنگ بهترین پادزهر اضطراب و افسردگی است. پس برای کادو دادن یک دسته گل آبی رنگ به کسی که نیاز به آرامش و حس اطمینان دارد، دست دست نکنید.

 گل های صورتی:

صورتی فکر کنید و دنیا را صورتی ببینید، صورتی نشانه شادی، نجابت و خوشحالی است. فرقی ندارد گلی که هدیه می دهید شکوفه های باز نشده و ظریف باشد یا گلبرگ های باز شده گل کاملیا، شکوفه های صورتی نشانه جوانی، شادابی و امید است و وقتی شما چنین دسته گلی را به کسی که دوستش دارید کادو می دهید، حس شادی در او اوج می گیرد.

گل های بنفش:

گلهای بنفش که اصل آن با حس سلطنتی و مراسم گره خورده و نشان دهنده عزت، افتخار و موفقیت است. فرقی ندارد که یک جعبه پر از گل های بنفش رنگ هدیه دهید یا با ایجاد کانترست رنگی این گل را با رنگ های دیگر ترکیب کنید، در هر صورت حس موفقیت و تحسین شدن را برای فرد مورد علاقه تان ایجاد می کند. رنگ بنفش زیبایی بی نظیری دارد.

گل های ارغوانی( گل اسطوقدوس):

در حالی که رنگ بنفش سلطنتی و شیک است و رنگ صورتی نشانه جوانی و شادابی، رنگ ارغوانی نشانه حس زنانگی است و نشان دهنده حس پاکی، ظرافت و لطافت است. در حالیکه گل های اسطوقدوس در طبیعت هم دارای تقدس هستند. یک آرایش گل آرایی  پر از شکوفه های شاداب ارغوانی رنگ پیامی از زیبایی زنانه را ارسال می کند و کادویی مناسب برای خانم های جوان است.

 گل های سرخ:

انرژی عجیبی در رنگ قرمز نهفته است. انرژی که می تواند یک گل را به حس میل، آرزو و عشق پر حرارت تبدیل کند. گل سرخ نمادی از شجاعت، زیبایی و تب و تاب رسیدن به عشق است. یک جعبه پر از گل های سرخ هیچ وقت تکراری نمی شود و همیشه در بین عشاق بهترین هدیه محسوب می شود.

 

گل های سفید:

رنگ سفید معمولا نشانه معصومیت، فروتنی و احترام است. گل های سفید رنگ همیشه نشانه زیبایی و سادگی است. فرقی ندارد که این گل های سفید گران قیمت و از باغ های سلطنتی تهیه شده باشند یا دسته گل رز ساده و زیبا باشند، حس سادگی و عشق در آن ها موج می زند و کادوی شما را با احترام و ظرافت همراه می کند.

 

گل های زرد:

دلایل خوبی هست که چرا وقتی یک جعبه گلهای روشن یا یک گلدان پر شده از گل داودی مانند خورشید را می بینید، اما نمی توانید دست از لبخند بردارید. این گل ها حس آرامش و سرور را در شما ایجاد می کنند و اشتیاق شما را دوچندان می کند. رنگ زرد همچنین نشانه دوستی است و وقتی شما یک جعبه پر از گل های زرد رنگ به کسی کادو می دهید نشانه شروعی دوباره و شادی است.

گل های نارنجی :

ارسال یک بسته گل های بهاره فصلی نارنجی یک ژست خوب و مناسب برای ارسال به یک خانواده است. وقتی به اندازه کافی از گل ها لذت ببرند می توانند آنها را در حیاط خانه شان بکارند تا زیباتر بمانند. این گیاه سخت که تقریبا در هر خاکی که مرطوب نگهداری می شود رشد می کند و گل دهی آن برای سال ها ادامه دارد. این سبک گل هدیه دادن برای پاسخ به محبتی است که در حق شما انجام شده و شما با ارسال گل های نارنجی فصلی احترام را نشان می دهید.

گل های سبز:

رنگ سبز مترادف با طبیعت و مکمل ایده آل برای هر شکوفایی دیگر است. رنگ سبز نشان دهنده سلامت، انعطاف پذیری، خوشبختی و جوانی است. می توانید این گل ها را به تنهایی کادو بدهید و یا با ترکیبی از گل هایی با رنگ های دیگر آن را هدیه دهید. یک دسته گل سبز رنگ نشانه خوش بینی، کامیابی و حس نو شدن است.


این راهنمای رنگ گل ها را می توانید برای روز مادر استفاده کنید و با توجه روحیه مادرتون، به او عشق را هدیه دهید.