معمولا وقتی ما به یک مهمانی دعوت می شویم لازم است هدیه ای برای آن شخص بخریم. حالا ممکن است مراسم تولد باشد یا حمام نوزاد و یا عروسی. انتخاب یک کادوی مناسب آن مراسم کمی سخت است. معمولا از خودمان می پرسیم که آیا باید حتما یک کادوی گران قیمت بخرم؟ یک کادوی خاص؟کارت تبریک باشد؟

انتخاب های زیادی داریم اما معمولا سردرگم می شویم و به سختی می توانیم یک کادوی مناسب پیدا کنیم. اگر شما هم با این موضوع درگیر شده اید حتما این مقاله را بخوانید.

1.       بر اساس مناسبت کادو بدهیم: بستگی به اینکه مهمانی به چه مناسبتی است و سن و جنسیت آن شخص چیست می توانیم انتخاب هایی برای کادو داشته باشیم. مطمئنا کادویی که به یک دختر 13 ساله می دهیم با هدیه مناسب پسری 28 ساله متفاوت است. به دلیل برگزاری آن مهمانی هم فکر کنید. کسی که می خواهید به خانه اش بروید ازدواج کرده؟ آیا سالگرد ازدواجش هست؟ با فکر کردن به این سوالات بهتر می توانید کادو را انتخاب کنید. هدیه باید به گونه ای باشد که برای آن مناسبت قابل استفاده باشد مثلا وسایل بچه برای به عنوان هدیه مراسم حمام نوزاد. در اینجا چند ایده برای کادو در مراسم ها و مناسبت های مختلف هست که شاید به دردتان بخورد:

·         تولد مادر یا روز مادر: جواهرات، کتاب آشپزی(اگر علاقه به آشپزی دارد)، کتابی که دوست داشته باشد، فیلم مورد علاقه مامانتان و یا کتاب شعری که برایش نوشته باشید.

·         تولد پدر یا روز پدر: خرید بلیط بازی محبوبش، یک ماگ جذاب، ساعت مچی و یا دفتر خاطراتی که با عکس های یادگاری آماده کرده اید.

·         مهمانی جوان ها: بلیط فیلم های جدید، تیشرت جذاب، مجله مورد علاقه اش.

·         کادو برای کودکان: حیوانان کوچک، کتاب کودکان، دستگاه حباب ساز، ماشین اسباب بازی و یا باربی.

·         کادو برای دوستتان: قاب عکس برای عکسی که هردویتان در آن هستید، کتاب مورد علاقه اش، اوریگامی و یا دفتر خاطرات دوستی تان.

·         مهمانی حمام نوزاد: لباس نوزاد، شیشه شیر، کتاب های آسان، صابون های خوشبو، وسایل نظافت نوزاد و پودر بچه، حوله.

·         کادوی عروسی: وسایل آشپزخانه ، قاب عکس، رو بالشتی و ...

2.       براساس نیاز عزیزتان: این روش کمی سخت است ولی مهم است. شما می خواهید کادویی به شخص بدهید که مورد استفاده و نیاز آن شخص باشد. آیا آن شخص به فوتبال علاقمند است؟ هنری است؟خواندن را دوست دارد؟ می توانید بدون اینکه کسی بو ببرد، از خواهر و برادر، پدر و مادر و یا دوستانش بپرسید تا علایق شخص به اصطلاح دستتان بیاید.

3.       به جیبتان نگاه کنید: حواستان باشد که کادویی انتخاب نکنید که خیلی گران و یا خیلی ارزان و کم ارزش باشد. می توانید به سایت های فروش آنلاین هدیه سری بزنید و قیمت ها را سبک سنگین کنید. کادویی انتخاب کنید که ارزشمند باشد.

4.       کادو را خودتان بسازید: این کار دو مزیت دارد. اول اینکه وقتی بودجه شما برای خرید کادو محدود است به این صورت در هزینه هایتان صرفه جویی کرده اید و دوما اینکه نشان می دهید که آن شخص چقدر برایتان ارزش دارد. به خصوص این کار برای اعضای خانوادتان خیلی دلگرم کننده که شما کادو را با عشق برایشان ساخته اید.این نمونه ها را ببینید.

·         دفتر خاطرات عکس هایتان

·         قاب عکسی با یک عکس از شما و او

·         CD آهنگ مورد علاقه هردویتان

·         ویدئویی که از خودتان گرفتید و با آن خاطره دارید

·         نوشتن 10 دلیل که دوستش دارید

5.       به جای کادوی فیزیکی، یک خاطره هدیه بدهید: این کادو می تواند بلیط کنسرت، بازی فوتبال، تئاتر، بلیط skydiving و یا رفتن به تعطیلات باشد. این کادوها ممکن است کمی گران تر باشند اما نشان دهنده اهمیتی است که شما به علایق او می دهید و می تواند اتفاقات خاصی را در زندگی تان رقم بزند.

6.       آنلاین کادو بخرید: خیلی از کادو ها و اجناس در حال حاضر آنلاین به فروش می رسند. همچنین ممکن است شما وقت کافی برای گشتن پاساژها و مغازه ها را نداشته باشید ولی خوشحالی عزیزتان برایتان هم است و به علاوه وقت کادویی می خرید همیشه برای تزئین کردن آن به مشکا بر می خورید و در آخر ربان پیچی تان آن چیزی که دلتان می خواسته نمی شود. خب چه بهتر از اینکه از یک سایت فروشگاه آنلاین هدیه خرید کنید و انواع کادو ها با تزئیناتش را مشاهده کنید و راحت انتخاب کنید.