در واقع راه های زیادی هست که شما می توانید بدون هزینه های سنگین جشن تولدی زیبا و به یاد ماندنی داشته باشید. ما اینجا چند روش ساده و خوب را به شما یاد می دهیم تا تولدی ارزان و اقتصادی داشته باشید. کارهای زیادی هست که برای تولد باید انجام بدهیم که در لیست زیر برای شما نوشتیم که براساس همین ها می توانید بودجه تان را در نظر بگیرید.

محل جشن تولد

دکوراسیون جشن تولد

دعوت از مهمانها

لباس مهمانی تولد

برنامه ریزی تولد

غذاهای تولد

لیست مهمان ها

البته مطمئنا مواردی دیگری هم هست ولی این 7 مورد مهم ترین نکات جشن تولد هستند. حالا ما بهتون یاد می دهیم که چگونه جشن تولدی ارزان و کم هزینه برپا کنید.

این نکات طلایی می توانند همه آن 7 مورد مهم تولد را پوشش دهند.

خب فکر می کنم وقتی شما بودجه مختصری دارید حتما به سراغ رزرو جایی بیرون از خانه برای تولد نمی روید. چراکه تولد در رستوران هزینه زیادی برای شما دارد. پس بهتر است به سراغ یک فضای مجانی بروید. یعنی چه؟ یعنی جایی برای تولد پیدا کنید که پولی بایت آن ندهید. این پیشنهاد های فضای تولد را ببینید:

·         کنار طبیعت: مطمئنم که تا به حال این کار را امتحان نکردید و الیته که اگر یکبار در طبیعت جشن بگیرید عاشق آن می شوید. همه ما در سالن های شیک و یا خانه های مجلل تولدهایی دیده ایم. اما تا به حال تولدتان را در کنار یک رود یا در جنگل و کوه برگزار کرده اید؟ خب می توانید نزدیکترین محل سرسبز نزدیک خانه تان را انتخاب کنید و با قرار دادن یک چادر پر از خوراکی و بادکنک یک فضای زیبا در طبیعت برای جشن تولد درست کنید و کادو بگیرید.

·         پیک نیک : خب این روش هم حتما برایتان تازه است. جشن تولد را در پیک نیک برگزار کنید. چطوری؟ وسایل و خوراکی ها را بردارید و به دل طبیعت بروید. زیر اندازی بیندازید و سفره را بچینید و تولدی خاص بگیرید.

·         تولد در خانه: بهترین راه برای صرفه جویی در مخارج تولد، برگزاری آن در خانه است. خیلی کارها برای تولد در خانه می توان انجام داد. چیدمان تم تولد به رنگی که دوست دارید، بازی های دسته جمعی با دوستان و خانواده و سرخ کردن کباب در حیاط بهترین ایده های جشن تولد هستند. پس منتظر چی هستید؟ مگه کادو تولد نمی خواهید؟!

 

کوتاه کردن لیست مهمان ها: وقتی بودجه کم است، پس تعداد زیاد مهمان به معنی نگرفتن تولد است چون پولی نداریم، پس تعداد مهمان ها را کم می کنیم. افرادی را دعوت کنید که به شما نزدیکترند و یک تولد دوستانه برگزار کنید. اینجوری هم مهمانی گرفتیم و هم صرفه جویی کردیم. به علاوه اینگونه هزینه غذای هم کمتر می شود.

تم تولد ارزان: معمولا تولد ها با تم خاصی برگزار می شود که از رنگ محیط جشن تا کیک تولد و لباس کسی که تولدش است همگی ست شده اند ولی این کار هزینه بر است. خب تمی انتخاب کنید که نیاز به کار خاصی نداشته باشد. مهم لذت بردن شما از تولد است.

DIY یا  خودتان انجام دهید( Do it yourself): خیلی از کارها هست که می توانید خودتان انجام دهید که هزینه هایتان صرفه جویی شود. مثلا:

·         دکوراسیون: برای یک تولد کارهای زیادی می توان انجام داد. از بنرهای زیبا تا بادکنک ها و میز خوراکی ها و ... که می توان به جای خرید تم های آماده، در خانه درست کرد. کافیه با اینترنت تم مورد نظر را پیدا کنید و پرینت کنید و خانه را برای تولد تزئین کنید.

·         غذا: به جای سفارش غذا از رستوران، می توانید غذاها را خودتان در خانه بپزید. غذاهای ساده و یا غذاهای سر برای تولد بهترین هستند.

·         کارت دعوت تولد: خب این کار که لذت بخش هم هست. با وجود اینترنت و سایت هایی که طراحی های مختلف کارت های تبریک را به رایگان در اختیارتان می گذارند می توانید زیباترین کارت را با متن دلخواهتان درست کنید و برای مهمان ها یا ایمیل کنید و یا اگر نزدیک هستند برایشان ببرید.

برنامه ریزی جشن تولد: حتما لازم یک برنامه ریز استخدام کنید. شما از پس این کار برمی آیید. با دیدن ویدئو های آموزشی برای اینکار به راحتی می توانید یک تولد بی نقص برگزار کنید و کلی صرفه جویی کنید.

روش های کادوسازی و انواع کادوها در اینستاگرام سارپیدا

منبع